유닉스 철학...

toy의 이미지

유닉스 철학이 small is beautiful 인가요
small is the best 인가요..

용가리의 이미지

small is the best로 알고 있는데요!

FruitsCandy의 이미지

small is beautiful 인 것 같네요

http://unix.co.kr 의 왼쪽 상단에 있습니다.

아지랑이류 초환상 공콤 화랑... 포기하다.. T.T

ydhoney의 이미지

"Simple is Best" 는 그럼 어디건가요?

산업 전반에 모두 적용되는 말이긴 합니다만..-_-;

maylinux의 이미지

ydhoney wrote:
"Simple is Best" 는 그럼 어디건가요?

산업 전반에 모두 적용되는 말이긴 합니다만..-_-;

삼성 아닌가요??? 삼성에서 본 카피문구 같은데..

아바타 제작기간~~ 무려 5초!!!

kernelpanic의 이미지

small == beautiful

small == the best

beautiful == the best

??-_-??

codebank의 이미지

maylinux wrote:
ydhoney wrote:
"Simple is Best" 는 그럼 어디건가요?

산업 전반에 모두 적용되는 말이긴 합니다만..-_-;

삼성 아닌가요??? 삼성에서 본 카피문구 같은데..


제가 알기론 프로그램 철학쪽 아니였던가요?
코드가 쉬워야 분석도 편하고 디버깅에도 좋다고 그런식으로 불렀던것 같은데요. :)

------------------------------
좋은 하루 되세요.

envia의 이미지

"Small is beautiful."은 경제학자이자 환경운동가인 슈마허의 구호이자 책 제목입니다. 유닉스에 이 격언이 적용되었지요.

Doug McIlroy에 의하면 유닉스 시스템은 다음과 같은 격언을 따랐다고 합니다.

Quote:
(i) Make each program do one thing well. To do a new job, build afresh rather than complicate old programs by adding new "features."

(ii) Expect the output of every program to become the input to another, as yet unknown, program. Don't clutter output with extraneous information. Avoid stringently columnar or binary input formats. Don't insist on interactive input.

(iii) Design and build software, even operating systems, to be tried early, ideally within weeks. Don't hesitate to throw away the clumsy parts and rebuild them.

(iv) Use tools in preference to unskilled help to lighten a programming task, even if you have to detour to build the tools and expect to throw some of them out after you've finished using them.

----

It is essential, if man is not to be compelled to have recourse, as a last resort, to rebellion against tyranny and oppression, that human rights should be protected by the rule of law.
[Universal Declaration of Human Rights]